Nieuw bedrijf René van de Kolk: Blue House Media
Dinsdag 9 januari 2024
Rene van de Kolk biedt sinds 1 januari 2024 j.l. zijn diensten op gebied van media consultancy en projectmanagement aan vanuit zijn eigen onderneming ‘Blue House Media’. Na vele jaren actief te zijn geweest voor diverse mediabedrijven en een full service broadcast provider “is het nu nu tijd om als zelfstandige mijn expertise en ervaring op projectmatige wijze aan de markt aan te bieden”, aldus Van de Kolk. Interim ondersteuning bij operations management, consultancy op gebied van te ontwikkelen mediastrategie, maar ook projectmatige inzet bij transitie- of innovatieve projecten zijn de belangrijkste werkgebieden."In de mediawereld gaan ontwikkelingen steeds sneller", vertelt Van de Kolk. "Bestaande mediabedrijven staan voor grote uitdagingen, nieuwe partijen ontwikkelen zich. Technologische ontwikkelingen dienen zich steeds sneller aan. En niet onbelangrijk: publiek en afnemers vragen om veel mogelijkheden. Daar ligt een geweldige uitdaging om op te pakken!"
In het verleden was Van de Kolk onder andere actief voor BNR Nieuwsradio, RTV NH en Radio 538. Bij deze organisaties stonden innovatie en verandering destijds centraal. Het schrijven over innovaties en ontwikkelingen in de media is een nieuwe activiteit. Naast publiceren op eigen platforms zal René van de Kolk vanaf de eerste editie in 2024 van AV & Entertainment iedere uitgave een publicatie over innovatie in de media schrijven. Aan de hand van een concrete case bij een partij in het medialandschap zal er worden ingegaan op het bedrijf, de innovatie, de techniek en mogelijke effecten op workflows. Het eerste artikel gaat over Joe, DPG Media’s fonkelnieuwe radiostation en is HIER te vinden.