Nieuwe branchevereniging audiovisuele bedrijven: Audiovisuele Federatie Nederland
De mediabedrijven NEP The Netherlands, EMG Nederland en The Crew kondigen de oprichting aan van een nieuwe branchevereniging om de belangen van facilitaire bedrijven in film- en televisie-industrie te behartigen: de AFN. De vereniging staat voor Audiovisuele Federatie Nederland, een verwijzing naar de eerdere branchevereniging die tussen 1996 en 2015 actief was. De AFN zal als spreekbuis en platform dienen voor facilitaire bedrijven in de media- en televisiesector van Nederland. In deze sector (circa 400 miljoen omzet) werken ruim 3.000 mensen. Met de filmindustrie wordt eveneens overleg gevoerd.
AV-Entertainment Nr2 2024
» Nieuwe branchevereniging audiovisuele bedrijven: Audiovisuele Federatie Nederland
» De uitrusting van geluidsman en sound designer Sam Huisman
» ELEMENTS Media Library; ideale oplossing voor Omroep MAX
» Nieuwe TV-regie RTV Drenthe: 'Masterplan innovatie in de regio'
» Stand van zaken: storage-oplossingen
» De OBV van Triple Broadcast: 'Grote OBV in compacte uitvoering'
» Broadcastvoertuigen: Twee innovatieve bedrijven, twee faillissementen
» Aangenaam kennismaken: NETGEAR AV
» Sound-engineer en studio-eigenaar Paul Pouwer: "Ik ga gewoon voor de muziek"
» Theatertour 75 jaar Zonnebloem: Volle kracht vooruit
» Moonbears Rocket Session
» Verslag: Prolight + Sound
» Broadcast Rental cruciaal op 538 Koningsdag
» Totaalproductie voor Think! AV: Eurovision in Concert
» Van Schie: Eventpontons mét certificaat
» 30 jaar Robe: feest op Prolight + Sound
» Stage Freaks Pop-Up Store: Pitstop voor de evenementenbouwer
Lees volledige uitgave online
Alle edities
Nieuwe branchevereniging audiovisuele bedrijven: Audiovisuele Federatie Nederland
De mediabedrijven NEP The Netherlands, EMG Nederland en The Crew kondigen de oprichting aan van een nieuwe branchevereniging om de belangen van facilitaire bedrijven in film- en televisie-industrie te behartigen: de AFN. De vereniging staat voor Audiovisuele Federatie Nederland, een verwijzing naar de eerdere branchevereniging die tussen 1996 en 2015 actief was. De AFN zal als spreekbuis en platform dienen voor facilitaire bedrijven in de media- en televisiesector van Nederland. In deze sector (circa 400 miljoen omzet) werken ruim 3.000 mensen. Met de filmindustrie wordt eveneens overleg gevoerd. Naast de oprichtende partijen NEP, EMG en The Crew hebben meerdere facilitaire bedrijven aangegeven lid te willen worden bij de AFN, waaronder Red Bee, DMC, Egripment, Lichtmacht, Postlounge en Broadcast Rental. Het bestuur van de vereniging zal bestaan uit René Delwel (voorzitter, thans CEO van EMG Nederland), Arjan van Westerloo (CEO van NEP The Netherlands) en Job Scholtze (CEO van The Crew). In een later stadium zal het bestuur worden uitgebreid met vertegenwoordigers van andere leden. Het bestuur heeft George Freriks benoemd als Directeur van de AFN, hij zal de dagelijkse contactpersoon en tevens woordvoerder zijn. De AFN zal zich gaan richten op zaken in de mediabranche die collectieve aandacht vragen. Denk hier aan uiteenlopende zaken zoals respectvol samenwerken, groen produceren, de energietransitie, de impact van AI, nieuwe wetgeving over voorspelbare/tijdige urenplanning en op langere termijn het behoud van kwaliteit van film- en televisieproducties. Op de kaart René Delwel: “Met de film- en televisie-industrie en een maatschappij die constant evolueren, is er een groeiende behoefte aan een centraal platform dat de belangen van facilitaire bedrijven vertegenwoordigt. Met de oprichting van deze nieuwe branchevereniging creëren we de mogelijkheid voor collega-bedrijven om gezamenlijk te innoveren, te verduurzamen en sector brede normen vast te stellen, zowel in technische als in sociale zin. We zijn bijzonder blij dat George Freriks als directeur en dagelijks aanspreekpunt wil fungeren. Met zijn enorme kennis en netwerk is hij de aangewezen persoon om de AFN op de kaart te zetten bij alle stakeholders. “ Dienstverlening verbeteren George Freriks: “Het belang van onze branche wordt nog wel eens onderschat. Met onze mensen en middelen realiseren we elke dag weer honderden uren content voor producenten, zenders en andere opdrachtgevers. Onze branche als geheel verdient meer aandacht en soms ook meer begrip, bijvoorbeeld als het gaat om toegankelijkheid van binnensteden met wagens vol apparatuur. Met de AFN zijn we gesprekspartner voor de overheid en instanties als het gaat om regelgeving, verduurzaming maar ook prettige en meer voorspelbare werktijden en gedrag op de werkvloer. We zijn ervan overtuigd dat we met de AFN de kwaliteit van dienstverlening in onze branche verder kunnen verbeteren. Het is dan ook noodzaak dat zo veel mogelijk partijen zich aansluiten.”
|